דלקת לחמית

הלחמית היא הקרום הרירי העדין אשר מצפה את החלק הקדמי של גלגל העין ואת החלק הפנימי של העפעף.

מהם התסמינים של דלקת לחמית ?

ככלל ניתן לומר שבדלקת לחמית קיים גירוי של הלחמית הגורם לאודם הלחמית, לרגישות, גרד ולעיתים גם להפרשה מהעין.

אילו סוגים של דלקת לחמית קיימים ?

דלקת חידקית- נגרמת בדרך כלל מזיהום על ידי חידקים כמו סטפילוקוקוס. המחלה מתאפינית באודם הלחמית המלווה בהפרשה סמיכה ומוגלתית. דלקת זו מטופלת בדרך כלל על ידי משחה או טיפות אנטיביוטיות וחולפת בתוך מספר ימים. הדלקת בדרך כלל חד צדדית, אולם שפשוף העיניים יכול לגרום להדבקה של העין השניה.

דלקת וירלית- קיימים וירוסים שונים היכולים לגרום לדלקת בלחמית. ההפרשה מהעין במקרה כזה בדרך כלל פחות סמיכה מאשר בדלקת חידקית. המחלה מדבקת מאוד ולכן תופיע בדרך כלל בשתי העיניים. הילד יתלונן על עין אדומה, רגישה ומגרדת, בליווי הפרשה מרובה. הטיפול בדרך כלל יתבצע על ידי ניקוי העין ומתן של טיפות להקלה על הצריבה המקומית. במרבית המקרים לא קיים טיפול ספציפי כנגד הוירוס שגרם למחלה.

גירוי מחומרים כימיים- חומרים כימים שונים הבאים במגע עם העין יכולים לגרום לדלקת של הלחמית. בין אם מדובר בסבון בעת הרחצה או בחומרים חריפים יותר. יש לשטוף את העין בעדינות במים זורמים פושרים במשך מספר דקות ולפנות לטיפול רפואי במידה והגירוי נמשך. לשם רחצת ילדים ותינוקות מומלץ להשתמש בסבונים שאינם גורמים לגירוי העין ולדמע.

דלקת אלרגית- דלקת הלחמית המופיעה בעיקר באביב וגורמת לאדמומיות ולגירוי העין עם מעט הפרשה, כמו כן לתחושת גרד. הטיפול בחומרים מדכאי אלרגיה.

מתי יש לפנות לרופא ?

יש לפנות לרופא בכל מקרה של גירוי בעין שאינו חולף על מנת לתת טיפול מתאים.

האם קיימת סכנה בדלקת הלחמית ?

במרבית המקרים לא גורמת הדלקת לשום נזק. בעזרת הטיפול הרפואי הקיים היום ניתן למנוע נזק כלשהו במרביתם המקרים. לעיתים נדירות עלולה להגרם פגיעה בקרנית לאחר דלקת ממושכת ומוזנחת.