דימום מהאף היא תופעה נפוצה יחסית בגיל הילדות. הדמם יכול להיות קדמי ולצאת דרך אחד הנחירים, או אחורי- ולזרום אל תוך הגרון. דימום מהאף הוא בדרך כלל קצר וחולף מעצמו, ואינו דורש כל טיפול או בירור.

קרא עוד

דלקת אוזן חיצונית נובעת מזיהום חידקי בדרך כלל. קיימים חידקים שונים הגורמים למחלה. לעיתים נובעת המחלה דווקא מזיהום פטרייתי.

קרא עוד

דלקת כרונית של האוזן התיכונה עלולה להופיע לאחר אירוע של דלקת חריפה. מדובר במחלה ובה החלק הפנימי של האוזן עדיין עובר הליך דלקתי ומלא בנוזל.

קרא עוד

השקדים והאדנואידים ("פוליפים")הם רקמות לימפטיות הנמצאות בחלל הלוע וככאלה הם איברים השייכים למערכת החיסון. תפקידם לעזור בהגנה בפני זיהומים.

קרא עוד

הלרינקס הוא החלק בגרון שמחבר את הלוע עם קנה הנשימה. מיתרי הקול נמצאים בלרינקס. לרינגיטיס משמעה דלקת של הלרינקס.

קרא עוד

מסטואידיטיס היא דלקת של עצם המסטואיד בגולגולת- הנמצאת מאחורי האוזן.מסטואידטיס נגרמת בדרך כלל כסיבוך של דלקת חריפה של האוזן התיכונה.

קרא עוד

נזלת אלרגית נגרמת על ידי דלקת כרונית חוזרת של רירית האף והסינוסים.

קרא עוד

ישנם גורמים רבים אשר יכולים לגרום להופעה של נחירות ונשימה רועשת בילדים. הסיבה השכיחה ביותר לנחירות ונשימה רועשת ממושכת בילדים הינה הגדלה של האדנואידים וחסימה של נתיב האויר על דים.

קרא עוד

סינוסים הם חללי אויר בעצמות הגולגולת. הסינוסים נקראים גם מערות האף והעיקריים הם הסינוסים מתפתחים במהלך שנות הילדות ורובם אינם קיימים בתינוקות.

קרא עוד

הפרינקס הוא הלוע, והטונסילים הם השקדים- גושי רקמה הנמצאים משני צידי הלוע ושייכים למערכת החיסונית.

קרא עוד