מחלות כליה ודרכי השתן ילדים

היפוספדיאס היפוספדיאס הוא מצב שכיח יחסית המופיע באחת ל- 250 לידות זכר. מדובר בהפרעה במבנה השופכה הגורמת לכך שפתח השופכה נמצא בצד הקדמי של הפין. מיקום פתח השופכה יכול להיות קרוב לקצה הפין, במרכז הפין או בחיבור הפין לשק האשכים- ובהתאם לכך חומרת התופעה. מה גורם להיפוספדיאס ?

קרא עוד

המטוריה המטוריה משמעה הופעה של דם בשתן. זוהי אחת התלונות העיקריות שגורמות לפניה לנפרולוג ילדים (מומחה לכליות). הנוכחות של דם בשתן גורמת דאגה רבה להורים ולילד גם יחד, אולם חשוב לזכור שזוהי תלונה שכיחה יחסית, שאינה מצביעה בהכרח על מחלת כליות משמעותית. כיצד מזהים המטוריה ?

קרא עוד

זיהומים בדרכי השתן בילדים זיהומים בדרכי השתן מופיעים ב- 3-5 אחוזים מהבנות וכ- 1% מהבנים. בבנות האירוע האשון מופיע לרוב עד גיל 5. בבנים הוא יופיע לרוב בשנת החיים הראשונה. מהם התסמינים של זיהום בדרכי השתן ? ישנן 3 צורות עיקריות לזיהומים בדרכי השתן בילדים:

קרא עוד

יתר לחץ דם יתר לחץ דם הוא תופעה אשר שכיחותה עולה עם הגיל. במבוגרים מקובל שכ- 20% סובלים מהמחלה, בעוד שבילדים המחלה נדירה יותר ומופיע בכ- 1-2% מהילדים. בעוד שבמבוגרים בדרך כלל הגורם ליתר לחץ דם אינו ידוע, הרי שבילדים יש לבצע בירור מעמיק אודות הסיבה בגינה לחץ הדם מוגבר ולטפל בהתאם. מה החשיבות של זיהוי יתר לחץ דם ?

קרא עוד

פרוטאינוריה (חלבון בשתן) הכליות משמשות כמסננות הדם. הן דואגות לכך שחומרים מסוימים ישארו בדם ואחרים לעומתם יופרשו בשתן. יש כמות גדולה יחסית של חלבון בדם, אולם חלבון זה לא אמור להיות מופרש מהגוף בשתן. הופעה מוגברת של חלבון בשתן מכונה פרוטאינוריה.

קרא עוד