מיגרנה מיגרנה היא מחלה הגורמת להופעה של התקפי כאבי ראש בדרך כלל חד-צדדים והולמים באופיים. 60-70% מהמקרים מופיעים בנשים. הופעת המחלה בדרך כלל בשני העשורים הראשונים לחיים. ב- 25% מהחולים ההופעה כבר בעשור הראשון, וב- 55% המחלה תופיע עד סיום העשור השני לחייהם.

קרא עוד

כאבי ראש כאבי ראש נפוצים בילדים ובמתבגרים. ברוב המקרים הם אינם מסמנים מחלה חמורה ונלווים למחלות קלות אחרות. במקרה של כאבי ראש חוזרים, או חזקים במיוחד יש צורך בשלילה של סיבות חמורות יותר לכאבים. מה גורם לכאבי ראש ?

קרא עוד

חבלת ראש חבלת ראש יכולה להיות חיצונית (כזו המערבת את הקרקפת בלבד) או פנימית (המערבת את הגולגולת, כלי דם בגולגולת, ואת המוח). מרבית חבלות הראש בילדים גורמות לפגיעה בקרקפת בלבד והן אינן מסוכנות. פגיעה משמעותית יותר עלולה להיות בעלת השלכות קשות יותר. חבלה חיצונית

קרא עוד

אפילפסיה אפילפסיה היא קבוצת מחלות המתאפיינות באירועים חוזרים של הפרעה חולפת בתפקוד המוח הנובעת מפעילות חשמלית מוחית מוגברת שאינה תקינה. לא כל פרכוס מעיד על מחלת אפילפסיה וקיימים גורמים שונים היכולים לגרום לפרכוסים (כמו למשל פרכוסי חום, הרעלות שונות ופגיעת ראש). השכיחות של אפילפסיה היא כ- 0.2-.04 אחוזים מהאוכלוסיה. במרבית המקרים מתפתחת המחלה בין גיל 5 לגיל 25. אולם היא עלולה להתפתח גם מוקדם או מאוחר יותר.

קרא עוד