אקנה בתינוקות

אקנה בתינוקות היא תופעה נפוצה אשר מופיעה בכ- 20% מהתינוקות. המקור לתופעה הוא בגירוי של בלוטות החלב של התינוק להפרשה מוגברת בשל שינויים הורמונאליים הקורים בגוף האם לקראת ובעת הלידה. הורמונים חוצים את השליה וגורמים להשפעה על בלוטות החלב.

קרא עוד
המנגיומות

המנגיומה הוא נגע שפיר הנובע מהתפתחות מוגברת ובלתי תקינה של כלי דם. הנגעים יכולים להופיע גם באיברים פנימיים, אולם שכיחים בעיקר על פני העור. קיימים מספר סוגי המנגיומות בעור אולם הסוג השכיח ביותר נקרא המגיומת תות-שדה על שום הדמיון לתות.

קרא עוד
לשון קשורה

לשון קשורה או אנקילוגלוסיה היא מצב מולד אשר נגרם על ידי פרנולום עבה וקצר המקשר את הלשון לרצפת הפה. הפרנולום הוא קרום דק הנמצא בקו האמצע התחתון של הלשון ומקשר אותה לרצפת הפה. בלשון קשורה קרום זה עבה וקצר מהרגיל מה שגורם להפרעה בתנועת הלשון. קיימות דרגות שונות של ההפרעה אשר נעות מהגבלה קלה ועד קישור מוחלט של הלשון לבסיס הפה.

קרא עוד
סבוראיק דרמטיטיס

מדובר במחלת עור המתבטאת באדמומיות והופעת קשקשת על פני העור בעיקר באיזור הפנים והקרקפת, מאחורי האזניים, בצידי האף ובקפלים.

קרא עוד
עצירות

ישנם גורמים שונים לעצירות. המובילים שבהם כוללים שתיה לא מספקת של נוזלים, ותזונה דלה בסיבים. באם התזונה של הילד עשירה בעיקר בסוכרים ובשומן, סביר להניח שהילד אינו מקבל את כמות הסיבים הדרושה לו, דבר המתבטא בעצירות.

קרא עוד
פזילה

פזילה היא הפרעה שכיחה יחסית בילדים אשר ביטויה הוא אסימטריה בתנועת גלגלי העיניים ובמיקוד הראייה.. לא תמיד ניתן להבחין בפזילה בעת הסתכלות פשוטה. ילד הסובל מפזילה עלול להציג מגוון של תלונות, ביניהן: כאב ראש, ראיה כפולה, הטיה של הראש בעת מיקוד המבט.

קרא עוד
קוליק בתינוקות - גזים

כ- 10-15% מהתינוקות סובלים מגזים וכאבים קוליקים של הבטן. הגורם לתופעה אינו ברור די הצורך וישנן תאוריות שונות באשר למקור התופעה. התופעה היא אוניברסאלית ואינה משפעת מגורמים גיאוגרפיים או אתניים ואחר

קרא עוד
צהבת היילוד

צהבת היילוד הינה תופעה שכיחה המופיעה אצל 30-40% מכלל התינוקות שנולדו במועד ובשיעורים גבוהים יותר בפגים. צהבת היילוד מופיעה לרוב ביום השני או השלישי לחיים ומתבטאת בעיקר בהופעת גוון צהבהב בעור התינוקות ובלחמיות העיניים.

קרא עוד
שומות

מדובר בנגעים בולטים בעלי צבע כהה המורמים מעל פני העור. הנגע יכול להיות בגדלים שונים, החל מנגעים קטנים עד 1.5 ס"מ, ועד נגעים גדולים מאוד ששטחם גדול מכף ידו של הילד

קרא עוד
שלשול בילדים

שלשול היא תלונה נפוצה מאוד בילדים בכל הגילאים. שלשול מגדר כעלייה במספר היציאות ושינוי במרקם היציאה למרקם נוזלי-מימי. יש להבדיל בין שלשול חריף הנמשך תקופה של עד 14 ימים, משלשול כרוני הנמשך תקופת זמן ממושכת יותר

קרא עוד
תפרחת חיתולים

למרבית התינוקות הייתה קיימת דרגה זו או אחרת של תפרחת חיתולים. זהו מצב שכיח מאוד אשר עלול להופיע גם אם ננקטות שיטות מניעה שונות. ישנן אמונות שונות הקשורות לעכוזי התינוק: תפרחת חיתולים אינה נורמלית, תפרחת חיתולים מעידה על אלרגיה למזון או לפורמולה, או שהיא סימן לשלשול או זיהום פטריית

קרא עוד