כאבי ראש

כאבי ראש נפוצים בילדים ובמתבגרים. ברוב המקרים הם אינם מסמנים מחלה חמורה ונלווים למחלות קלות אחרות.  במקרה של כאבי ראש חוזרים, או חזקים במיוחד יש צורך בשלילה של סיבות חמורות יותר לכאבים.

מה גורם לכאבי ראש ?

קיימים גורמים רבים לכאבי ראש. במרבית המקרים כאבי הראש יהיו נלווים למחלת חום או מחלה ויראלית אחרת. כאב ראש יכול לנבוע גם ממיגרנה, ממצבי דחק (כמו בעיות במשפחה או בבית הספר), מהפרעות ראיה (פזילה סמויה או הפרעות בחדות הראיה המצריכות תיקון במשקפים), בעיות באיברי הגולגולת כמו האוזניים, סינוסים, שיניים או האף. כאבי ראש עלולים להיגרם מעייפות, מתח, איבוד נוזלים ורעב.

גורמים נדירים יותר לכאבי ראש כוללים דלקת קרום המוח, עליה בלחץ התוך גולגלתי (בין אם מסיבה לא ידועה או בשל גידול), אפילפסיה, יתר לחץ דם או בעיות פסיכיאטריות כמו דיכאון.

מתי יש לפנות לרופא ?

ככלל, כאב ראש חדש שעוצמתו אינה גבוהה ואינו מלווה בתסמינים נוספים אינו מדאיג כל עוד משכו קצר. ניתן לטפל בכאב כזה על ידי משככי כאבים פשוטים כמו אקמול או נורופן בסירופ.

כאשר כאבי הראש נלווים למצבים הבאים רצוי לפנות לרופא בהקדם: כאשר חל שינוי בדפוס ההופעה של כאבי הראש, כאשר כאבי הראש חוזרים, עוצמת הכאב גבוהה במיוחד, חום גבוה, הפרעות בראיה, ישנוניות וחוסר תגובתיות של הילד.

כיצד מטפלים בכאב ראש?

הטיפול בכאבי ראש משתנה בהתאם לגורם הכאבים. לשם קביעת הטיפול המתאים יש לפנות לרופא הילדים.