המנגיומות

המנגיומות

המנגיומה הוא נגע שפיר הנובע מהתפתחות מוגברת ובלתי תקינה של כלי דם. הנגעים יכולים להופיע גם באיברים פנימיים, אולם שכיחים בעיקר על פני העור. קיימים מספר סוגי המנגיומות בעור אולם הסוג השכיח ביותר נקרא המגיומת תות-שדה על שום הדמיון לתות.

כיצד מזהים המנגיומה ?

המנגיומה מופיעה בחלק מהמקרים כבר בלידה או זמן קצר אחריה. בסמוך ללידה נראית ההמנגיומה כנגע שטחי ובדרך כלל מדובר בנגע הנראה ככתם בצבע כחול על פני העור- לעיתים ניתן להבחין בו במהלך מפותל של כלי דם.

לאחר הלידה מתחיל שלב השגשוג של כלי הדם בו הנגע הולך וגדל במשך כ- 10-15 חודשים. בשלב זה הנגע בולט מעל פני העור בצבע אדום בוהק- ויכול להזכיר במראהו תות.

לאחר שלב השגשוג מופיעה נסיגה- הנגע הולך וקטן מעצמו בקצב איטי יחסית אשר יכול להמשך שנים.

במרבית המקרים הנגע יעלם לחלוטין בתוך כ- 5-10 שנים.

כיצד מטפלים בהמנגיומה ?

היות ובמרבית המקרים הנגע יעלם מעצמו הרי שאין צורך בטיפול כלשהו.

בחלק מהמקרים עלול להשאר סימן על פני העור במקום בו היה הנגע- צלקת, כלי דם בולטים או שינויים בצבע העור.

כאשר נגע גורם להפרעה אסתטית קשה, או להפרעה בתפקוד איבר (למשל המנגיומה המערבת את העין, או כזו המערבת את מערכת הנשימה) יש אינדיקציה לטיפול מוקדם יותר. טיפול כזה יכול לכלול מתן של סטרואידים למשך מספר שבועות. במידה ואין תגובה לטיפול בסטרואידים יתכן ויוחלט על טיפול באינטרפרון אלפא.

במקרים מסוימים יש צורך בטיפול כירורגי לכריתת הנגע- במידה ואינו מגיב לטיפולים אחרים, או אינו נסוג מעצמו.

במיקרים בהם ההמנגיומה גדולה מאוד או יוצרת בעייה תפקודית יש להתייעץ ברופא עור.

רופא ילדים בתל אביב- פרופסור יצחק לוי, פרופסור איציק לוי, מרפאת ילדים בצפון תל אביב, תזונת תינוקות בתל אביב, רופא לתזונת תינוקות תל אביב, רופא ילדים מומחה בחיסוני ילדים תל אביב, רופא לאלרגיה ילדים, רופא בעיות אף אוזן גרון בילדים, בעיות אנדוקריניות בילדים, בעיות המטולוגיות שכיחות בילדים, בעיות כירורגיות שכיחות בילדים, רופא לבעיות עור בילדים, רופא לבעיות עיניים שכיחות בילדים, בעיות נוירולוגיות שכיחות בילדים, מחלות דרכי העיכול ילדים, מחלות זיהומיות שכיחות בילדים, מחלות כליה ודרכי השתן בילדים, מומי לב בילדים, צהבת היילוד, מרפאת הילדים של פרופסור איציק לוי, בטיחות תינוקות וילדים, חיסונים ותרופות, תזונת תינוקות, בעיות שכיחות בשנה הראשונה, נקודות חשובות בטיפול, צהבת היילוד, רופא לצהבת היילוד, חיסון נגד חיידק המנינגוקוקוס מסוג B, רופא למחלות ילדים תל אביב, מומחה במחלות ילדים, רופא מחלות ילדים תל אביב , פרופסור יצחק לוי, פרופסור איציק לוי, מרפאת ילדים בצפון תל-אביב. מרפאת ילדים תל-אביב.