לשון קשורה

לשון קשורה

לשון קשורה או אנקילוגלוסיה היא מצב מולד אשר נגרם על ידי פרנולום עבה וקצר המקשר את הלשון לרצפת הפה. הפרנולום הוא קרום דק הנמצא בקו האמצע התחתון של הלשון ומקשר אותה לרצפת הפה. בלשון קשורה קרום זה עבה וקצר מהרגיל מה שגורם להפרעה בתנועת הלשון. קיימות דרגות שונות של ההפרעה אשר נעות מהגבלה קלה ועד קישור מוחלט של הלשון לבסיס הפה.

לשון קשורה מופיעה בעד ל- 4% מהלידות- בעיקר בבנים.

למה גורמת לשון קשורה ?

לשון קשורה יכולה לגרום להפרעות בבליעה ובהאכלה. לחץ של הלשון על רצפת הפה הקדמית יכול לגרום לבליטה של הלסת בהמשך הילדות. הבעיה העיקרית בלשון קשורה היא הפרעה בדיבור ובהגיה של צלילים הדורשים מעורבות של הלשון.

מהו הטיפול בלשון קשורה ?

במידה ומידת ההפרעה הנגרמת היא משמעותית רצוי לטפל בילד. הטיפול המקובל כולל חיתוך של הפרנולום המעובה. הטיפול מתבצע בחדר ניתוח בהרדמה קצרה של מספר דקות או לעיתים ליד מיטת התינוק.

רופא ילדים בתל אביב- פרופסור יצחק לוי, פרופסור איציק לוי, מרפאת ילדים בצפון תל אביב, תזונת תינוקות בתל אביב, רופא לתזונת תינוקות תל אביב, רופא ילדים מומחה בחיסוני ילדים תל אביב, רופא לאלרגיה ילדים, רופא בעיות אף אוזן גרון בילדים, בעיות אנדוקריניות בילדים, בעיות המטולוגיות שכיחות בילדים, בעיות כירורגיות שכיחות בילדים, רופא לבעיות עור בילדים, רופא לבעיות עיניים שכיחות בילדים, בעיות נוירולוגיות שכיחות בילדים, מחלות דרכי העיכול ילדים, מחלות זיהומיות שכיחות בילדים, מחלות כליה ודרכי השתן בילדים, מומי לב בילדים, צהבת היילוד, מרפאת הילדים של פרופסור איציק לוי, בטיחות תינוקות וילדים, חיסונים ותרופות, תזונת תינוקות, בעיות שכיחות בשנה הראשונה, נקודות חשובות בטיפול, צהבת היילוד, רופא לצהבת היילוד, חיסון נגד חיידק המנינגוקוקוס מסוג B, רופא למחלות ילדים תל אביב, מומחה במחלות ילדים, רופא מחלות ילדים תל אביב , פרופסור יצחק לוי, פרופסור איציק לוי, מרפאת ילדים בצפון תל-אביב. מרפאת ילדים תל-אביב.