מחלת קוואסקי

מחלת קוואסקי היא מחלה לא שכיחה אשר גורמת לעלית חום, פריחה בעור, הגדלת קשרי לימפה, דלקת הלחמית ואודם בעיניים, הפרעות בלב ובמפרקים. המחלה נפוצה יותר בבנים מתחת לגיל 5.

מה גורם למחלה ?

לא ברור בודאות מהו הגורם למחלה. יש החושבים שמדובר במחלה זיהומית הנגרמת מחידק או מוירוס אשר גורמת להפעלה לא תקינה של מערכת החיסון. מערכת החיסון המופעלת גורמת לתהליך דלקתי בדופן כלי הדם הבינוניים (וסקוליטיס)- בעיקר כלי דם כלילים (כלי הדם על פני שריר הלב).

מהם התסמינים של המחלה ?

תסמיני המחלה כוללים : חום גבוה, אודם של הלחמיות, אודם של הפה והלשון, קילוף עור בקצות האצבעות, פריחה על פני הגוף, ונפיחות של קשרי לימפה בצואר. הפגיעה בכלי הדם של הלב עלולה להביא לשינויים בכלי הדם הכליליים אשר יכולים להביא להצרות או להרחבה שלהם ולתפקוד בלתי תקין שלהם- ובהמשך לפגיעה בתפקוד הלב.

כיצד מאבחנים את המחלה ?

המחלה מאובחנת על ידי שילוב של התסמינים הקליניים ובדיקות מעבדה שונות. יש צורך לעקוב אחר עורקי הלב באולטרהסאונד של הלב (אקוקרדיוגרפיה). מהו הטיפול במחלה ?

מחלת קוואסקי דורשת אישפוז לשם מתן טיפול תוך ורידי של אימונוגלובולינים ותרופות נוגדות דלקת הגורמות לבלימה של התגובה החיסונית כנגד כלי הדם. בנוסף יש מתן של אספירין על מנת למנוע קרישה דם בכלי הדם הדלקתיים בעיקר כלי הדם הכליליים.


CMV